نقش به کارگیری هیجانات در تولید محتوا

در این مقاله سعی داریم تا شما را با اهمیت به کارگیری هیجانات در تولید محتوا آشنا نماییم.   

هیجانات یکی از عناصر اصلی در رفتار انسانها است. شاید اگر به شما بگوییم که ۸۰ درصد رفتارهای مردم از روی هیجان است تا شناخت تعجب کنید ، ولی واقعیت این است که این گفته صحیح است. آیا به این فکر کرده اید که چرا باید هیجانات تا این حد مهم باشد ؟

بدون شک در طول زندگیتان شما نیز تصمیم های بسیار  زیادی را فقط از روی احساس گرفته اید بنابراین ، باید تمامی فعالیتهایی که در حوزه بازاریابی انجام می دهید به این واقعیت توجه داشته باشید. همواره باید به ارتباط عاطفی که با مشتریان دارید و با هر اقدام یا محصولی چه نوع هیجانی را در آنها ایجاد می کنید توجه کنید.

از نظر مشاور بازاریابی برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که ارتباط احساسی و عاطفی که با مشتریان برقرار می شود حتی بیش از محصولی که عرضه می شود اهمیت دارد. به خاطر تمامی این دلایلی که وجود دارد باید تلاش کنید که ارتباط عاطفی و احساسی خود را با مشتریان حفظ کنید.

حال در این مقاله قصد داریم شما را با عواملی که به شما کمک می کند تا تولید محتوا و در نتیجه بازاریابی احساسی داشته باشید آشنا کنیم.

یک) روایتگر باشید

مخاطبان و مشتریان همواره به روایتها و داستانهایی که برندها دارند بسیار علاقه مند هستند. داستانها می توانند توجه آنها را جلب کرده و در نتیجه هیجاناتشان را تحریک کنند. اگر بتوانید خودتان به جای مشتریان تصور کنید کاملاً متوجه خواهید شد که روایتهای شما و سایر برندها تا چه حد برای مشتریان و مخاطبان شما مهم است.

مشتریان همواره به این موضوع فکر می کنند که بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از بهترین برندها و تولید کننده هایی که در بازار وجود دارند و می توانند هیجانات آنها را تحریک کنند تهیه نمایند. اگر به زندگی خودتان نیز نگاهی بیاندازید قطعاً بسیاری از اقدامات وجود داشته که تنها از روی احساسی که نسبت به آن داشته اید اقدام به آن کار کرده اید.

این اقدامات از خریدهای احساسی تا شرکت در یک همایش و مهمانی تا حتی انتخاب های مهم زندگی مانند انتخاب شغل ، رشته دانشگاهی و … بوده است. داستانهایی که بیش از بقیه می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند داستانهای رزمی و حماسی هستند.

بنابراین با طراحی و بیان داستانهای حماسی به خوبی می توانید هیجانات مد نظر خود را در مخاطبانتان ایجاد کنید.

دو) شخصی سازی کنید

بسیاری از محتواها وجود دارند که هر فردی می تواند مخاطب آنها باشد. صاحبان کسب و کارها اغلب از این محتواها برای جلب توجه طیف وسیعی از مخاطبان استفاده می کنند. در حالی که این کار یکی از بزرگترین اشتباهات برندها و بازاریابان است ؛ زیرا بسیاری از مخاطبان جزء مشتریان اصلی شما نیستند. افرادی هم که جزء مشتریان شما هستند چنین تصور می کنند که این محتوا برای عموم است و برای آنها سودی ندارد.

به همین دلیل یکی از توصیه های مهم ما به شما این است که در هنگام تهیه محتوا حتماً توجه داشته باشید که تنها یک بخش از مشتریان شما را شامل شود تا آنها احساس نزدیکی بیشتری با محتوای شما داشته باشند.

یکی از کارهای مهمی که در این زمینه باید انجام دهید این است که مشتریان خود را دسته بندی کنید و سپس اطلاعات خود را در خصوص هر کدام از این بخشها افزایش دهید. در واقع پیدا کردن ایده های تولید محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

سه) از عددها استفاده کنید

اعداد یکی از گویاترین روشها برای بیان نظرات و نتایج می باشد. بسیاری از افراد نیز تمایل دارند اطلاعاتی را در خصوص برندها داشته باشند و به همین دلیل به اعداد و ارقام بسیار مراجعه می کنند.

برخی معتقد هستند اعداد نمی تواند احساسات مشتریان را برانگیزد ، در حالی که تجربه نشان داده است گاهی اعداد به شکل باور نکردنی می توانند هیجان افراد را برانگیزند. بنابراین ، از این روش تأثیر گذار غافل نباشید و در بازاریابی و تبلیغات و تولید محتوای خود از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

با توجه به عواملی نظیر روایتگر بودن، شخصی سازی کردن، استفاده از عددها می توان به نقش به کارگیری هیجانات در تولید محتوا اشاره نمود.


مقالات مرتبط

بازاریابی از طریق تولید محتوا در سایتهای بزرگ

تکنیکهای تولید محتوای بی عیب و نقص برای مخاطبان

نظر شما

The post نقش به کارگیری هیجانات در تولید محتوا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.