توصیه های حرفه ای و تخصصی به کسب و کارهای کوچک

در این مقاله چند توصیه حرفه ای و تخصصی به کسب و کارهای کوچک ارائه می دهیم که برای موفقیت آنها و پیدا کردن جایگاه ویژه شان بسیار مفید خواهد بود.

نگرانی کسب و کارهای کوچک 

تمامی کسب و کارهای کوچکی که وارد بازار می شوند نگران این هستند که نتوانند جایگاه خود را پیدا کنند و از صحنه رقابت کنار گذاشته شوند. این در حالی است که اصلاً اندازه شرکت شما مهم نیست بلکه مهم این است که از اصول حرفه ای و متناسب با خودتان استفاده کنید.

یک) معیارهای سطح بالا در نظر بگیرید

هرگز به این فکر نکنید که یک فعالیت در حد متوسط در بازار داشته باشید. بلکه همیشه به این بیاندیشید بهترین باشید. اگر مدام به این مسئله فکر کنید که بهترین بودن باید هدف شما باشد می توانید خدمات و محصولات خوبی را ارائه دهید و اولین گام موفق بودن را طی کرده اید.

از نظر مشاور بازاریابی موفق بودن به این بستگی دارد که شما در بازار چگونه عمل می کنید. سعی کنید همیشه بهترین باشید. در حالی که بسیاری از مدیران شرکتهای کوچک به اشتباه همیشه اهداف حد متوسطی را برای خود تعیین می کنند و رسیدن به آن را مد نظر قرار می دهند.

دو) نقطه قوت خود را پیدا کنید

شاید شما شرکت بزرگی نباشید و امکانات کمی در اختیارتان باشد اما در هر صورت حتماً نقاط قوتی دارید که سایر شرکتها ندارند. پس سعی کنید این نقاط قوت خود را پیدا کنید و از آن برای پیشرفت شغلتان استفاده کنید. همچنین این نقطه قوت را مبنا قرار دهید و از آن برای بهتر شدن کارتان استفاده کنید.

دانستن این نقاط می تواند به شما انگیزه کافی برای پیشرفت را بدهد. هرگز به این باور غلط نیاندیشید که در مسیر کارتان پیشرفت خواهید کرد. بلکه از همان ابتدا سعی کنید بهترین باشید و این کار فقط با دانستن نقاط قوت شماست که امکان پذیر است.

سه) از گروه استفاده کنید

“یک دست صدا ندارد” ، ضرب المثلی که از ابتدای زندگی آن را شنیده ایم. اما زمانی که دست به کسب و کاری می زنیم این ضرب المثل کارآیی خود را بیشتر نشان می دهد. همیشه سعی کنید از یک تیم برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

هر کدام از کارکنان یا اعضای تیم شما در یک کار تخصص یا مهارت یا دانش بیشتری در آن زمینه دارد پس سعی کنید از افراد مختلف برای رسیدن به هدفتان بهره مند شوید. همچنین یکی از امتیازهای کارهای تیمی این است که کار شما مشروط به کار یک نفر نیست. بلکه در پشت اهداف شما یک تیم حضور دارد که بخشهای مختلف آن را انجام می دهند.

چهار) بزرگ فکر کنید

همیشه سعی کنید افکار و اهداف بزرگی در سر داشته باشید. تا زمانی که اهداف شما کوچک هستند تلاش شما نیز به اندازه آن خواهد بود و تمامی تلاش خود را برای به حداکثر رساندن تلاشتان نخواهید داشت.

پس سعی کنید اهداف بزرگ تعیین کنید تا همیشه در حال تلاش کردن و یاد گرفتن باشید. همچنین داشتن اهداف بزرگ به شما کمک می کند تا سعی کنید هدفهای با ارزشی را انتخاب کنید.

حواستان باشد که قبل از طراحی یک هدف بزرگ یا یک ریسک ، جوانب مختلف آن را بسنجید تا درصد شکست خود را کاهش دهید.

پنج) به فکر آینده باشید

همیشه در کنار کارهایی که برای امروز دارید برای آینده برنامه ریزی کنید و سرمایه های کافی برای آینده را نگه داری کنید یا برای آن سرمایه گذاری کنید.

نتیجه گیری توصیه های حرفه ای و تخصصی به کسب و کارهای کوچک

در نهایت نباید کوچک بودن اندازه کسب و کار شما دلیلی برای آن باشد که اهداف مهم و بزرگ را فراموش کنید. بهتر است همیشه یک چشم انداز برای رسیدن به این هدفتان در ذهن داشته باشید.


مقالات مرتبط

شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟

چگونه می توان یک کسب و کار سنتی را به کسب و کاری مدرن تبدیل کرد ؟

معرفی کسب و کار نوپا با ایده های جالب و خلاقانه

نظر شما

The post توصیه های حرفه ای و تخصصی به کسب و کارهای کوچک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.